Дорожний одяг

Геогратки ГЕОДОР в конструкціях дорожнього одягу

Мета застосування решітки «Геодор» - створення посиленого шару дорожнього одягу «геогратка + наповнювач», який має покращені характеристики:

  • підвищену міцність (підвищений опір до виникаючих напруг зсуву);
  • підвищену жорсткість (модуль пружності шару підвищується по відношенню до модулю пружності наповнювача );
  • зниження температурної деформації.

3D структура ГЕОДОР суттєво змінює експлуатаційні характеристики зернистих матеріалів – наповнювачів за рахунок стінок комірок, які обмежують горизонтальне зміщення. В порівнянні з рулонними армуючими матеріалами, жорсткість об’ємної геогратки ГЕОДОР значно вища, що дозволяє значно зменшити залишкові деформації від навантажень які прикладаються.

Підвищення стійкості до бокового розповзання.

ГЕОДОР значно збільшує опір зсуву зернистих наповнювачів, що дозволяє використовувати місцеві матеріали низької якості та відмовитися від дорогих матеріалів – цементу чи бітуму.

В об’ємній 3D геогратці ГЕОДОР відбувається перерозподіл зосередженого навантаження на суміжні комірки та зменшується напруга безпосередньо під навантаженням. Це дозволяє зменшити загальну товщину конструкції, а значить – отримати суттєву економію матеріалу.

Рекомендується використовувати нетканий геотекстиль для розділення ґрунту земляного полотні і наповнювача геогратки. Це розділення необхідне для запобігання змішування наповнювача з ґрунтом земляного полотна, що дає можливість зменшення товщини шару наповнювача і збереження міцності на зсув зернистого наповнювача. В такому випадку конструкція обмеження наповнювача стає 3 – х сторонньою.

Вигоди використання «Геодор» в конструкціях дорожнього одягу:

  • зменшення об’єму привізних матеріалів;
  • підвищення міцності одягу при однаковій витраті дискретних матеріалів;
  • заміни технологій укріплення в’яжучими в тих випадках, коли традиційна технологія недопустима (зимові роботи);
  • підвищення несучої здатності дискретних матеріалів;
  • забезпечення проїзду по піщаному прошарку транспорту при влаштуванні піщаної основи;
  • заміни покриття із залізобетонних плит на нежорстку тимчасову конструкцію, яка забезпечить рух транспорту на першій стадії будівництва дороги;
  • влаштування цементобетонної основи з блочною структурою, яка забезпечить підвищення температурної тріщиностійкості асфальтобетонного покриття.

ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ

Земляні роботи повинні бути виконані повністю.

Провірити відповідність параметрів основи (степінь ущільнення, довжину, ширину, схили) до проектних.

При необхідності проводять ущільнення.

У відповідності до проекту на підготовленому земляному полотні вистеляють і закріплюють геотекстиль.

УКЛАДКА МОДУЛІВ ГЕОДОР.

Модуль Геодор розтягують та закріплюють в розтягнутому виді за допомогою:

  1. Анкерів Геодор;
  2. Натяжної рамки.

Перевіряють положення кожного модуля, суміжних модулів. Поверхні суміжних модулів повинні бути розташовані в один рівень.

Як правило модулі Геодор скріплюють скобами за допомогою пневматичних степлерів та Анкерів Геодор. Після закріплення модулів приступають до заповнення комірок.

Заповнювач засипають в комірки за допомогою фронтального навантажувача або екскаватора. Висота падіння матеріалу заповнювача повинна бути не більше одного метра.

Заповнення геогратки відбувається не менше ніж 50 мм вище стінок геогратки.

Матеріал засипки ущільнюють.

ГЕОДОР в конструкціях насипу на болотах та слабких ґрунтах.

При спорудженні насипів на ділянках залягання слабких ґрунтів без їх видалення та заміни, економічно вигідне та ефективне використання конструкції ГЕОДОР разом з геотекстилем. Конструкція армованогоого прошарку з георешiткою ГеоДор™ забезпечить:

  • підвищення стійкості основи насипу;
  • пониження нерівномірної просадки основи насипу;
  • можливість зменшення об’єму ґрунту, який потрібний для компенсації частини насипу, яка просідає.